I del fall då bredbandsleverantörens router i lägenhet inte är återställd då ny hyresgäst flyttar in.


Tips; ta som rutin att alltid återställa router vid lägenhetsbesiktning


Återställning av leverantörers bredbandsrouter


Telenor

https://www.telenor.se/support/fast-bredband/via-telefonjack/felsokning/ingen-surf-kommer-inte-ut-pa-natet/

 

Om detta inte hjälper - Fastighetstekniker kan kontakta Telenor på 

Telefon: 0770-111333 Val 1

Mail: fastighetsagarservice@telenor.se

kopia till se Global Adresslista


Telia

https://www.telia.se/privat/support/info/fabriksaterstall-wifi-router

 

A3 Bredband2

På baksidan av routern hittar du ett hål bemärkt ”Reset”. Ta ett gem eller en nål och håll inne knappen i drygt 15 sekunder. Lamporna kommer efter detta att börja blinka. Efter ett par minuter har din router startats om och alla inställningar är nu återställda.

 

Ownit:

https://www.ownit.se/kundservice/guider/bredband/felsokning/fabriksaterstallning

Medan routern är påslagen sticker du in ett gem eller en tandpetare i det lilla hålet märkt Reset. Notera att alla inställningar du ändrat i din router kommer återgå till dem routern hade när den levererades. Du märker som regel när fabriksåterställningen har startat genom att dioderna börjar blinka, detta varierar dock beroende på tillverkare och modell