I del fall då bredbandsleverantörens router i lägenhet inte är återställd då ny hyresgäst flyttar in.
Tips; ta som rutin att alltid återställa router vid lägenhetsbesiktning
Återställning av leverantörers bredbandsrouter
Telenor
Om detta inte hjälper - Fastighetstekniker kan kontakta Telenor på
Telefon: 0770-111333 Val 1
Mail: fastighetsagarservice@telenor.se
kopia till se Global Adresslista
Telia
https://www.telia.se/privat/support/info/fabriksaterstall-wifi-router
A3 Bredband2
På baksidan av routern hittar du ett hål bemärkt ”Reset”. Ta ett gem eller en nål och håll inne knappen i drygt 15 sekunder. Lamporna kommer efter detta att börja blinka. Efter ett par minuter har din router startats om och alla inställningar är nu återställda.
Ownit:
https://www.ownit.se/kundservice/guider/bredband/felsokning/fabriksaterstallning
Medan routern är påslagen sticker du in ett gem eller en tandpetare i det lilla hålet märkt Reset. Notera att alla inställningar du ändrat i din router kommer återgå till dem routern hade när den levererades. Du märker som regel när fabriksåterställningen har startat genom att dioderna börjar blinka, detta varierar dock beroende på tillverkare och modell